دنیامالی با اشاره به طرح موضوع ادغام برخی مناطق شهر تهران در شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر این موضوع در مرحله مطالعاتی است تا پیشنهادهای مختلف مورد مطالعه کارشناسی قرار گیرد. تصمیم گیری نهایی در مورد ادغام برخی مناطق در پایتخت بر اساس این مطالعات انجام می شود.

ادغام برخی مناطق پایتخت تغییری در طرح تفصیلی ایجاد نمی کند/ ساختار اداری تهران باید کوچک شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که ادغام برخی مناطق پایتخت تغییری در طرح تفصیلی ایجاد نمی کند، عنوان کرد: با آغاز فاز مطالعاتی ادغام برخی مناطق در پایتخت به دنبال کوچک سازی  ساختار اداری در شهرهستیم.

احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهاد ادغام مناطق ۹ و ۱۰ و نیز ۲، ۵ و ۱۳ در شهر تهران خاطرنشان کرد: در تهران برخی مناطق با یک هشتم مساحت برخی مناطق دیگر وجود دارند که تنها یک ششم جمعیت سایر مناطق را در خود جای داده اند.

وی با بیان این که مقیاس بندی مناطق از نظر سطح و سطوح، جمعیت و خدمات زیربنایی با یکدیگر تناسب ندارد، عنوان کرد: لذا نیاز است در این مورد مطالعات عمیق تری صورت گیرد تا ساختار اداری شهر تهران را کوچکتر کنیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نیاز به هماهنگی تقسیم بندی برخی مناطق با تقسیم  بندی هایی که در سایر حوزه ها همانند آب، برق، آموزش و پرورش و غیره وجود دارد، گفت: در حال حاضر هر یک از این حوزه ها تقسیم بندی خود را دارند و تنها آموزش و پرورش تا حدودی به تقسیم بندی شهر تهران نزدیک است.

دنیامالی با اشاره به طرح موضوع ادغام برخی مناطق شهر تهران در شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر این موضوع در مرحله مطالعاتی است تا پیشنهادهای مختلف مورد مطالعه کارشناسی قرار گیرد. تصمیم گیری نهایی در مورد ادغام برخی مناطق در  پایتخت بر اساس این مطالعات انجام می شود.

وی با بیان این که ادغام مناطق در طرح تفصیلی شهر تغییری ایجاد نمی کند، عنوان کرد: ما به دنبال توسعه نیستیم بلکه معتقدیم برخی مناطق می تواند با یکدیگر ادغام شده و منطقه ای جدید را به وجود بیاورد. لذا طرح تفصیلی به پهنه بندی ها پرداخته و ارتباطی به ادغام مناطق ندارد.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.